Ez a típus általában az elején van a feladatlapnak, ennek ellenére azt tanácsolom, hogy hagyd a végére. Van, amikor 2 oldalnyi a szöveg és nagyon veszélyes sok időt tölteni vele.
A kérdés, hogy amikor hozzákezdesz, akkor mennyi idő van még hátra. Ha túl kevés az idő, akkor inkább egyből a kérdéseket olvasd, hiszen mindig van olyan benne, ami a szöveg elolvasása nélkül is könnyen megválaszolható. Ha látsz egy táblázatot, akkor először arra koncentrálj, mert ahhoz kapcsolódó kérdés szokott lenni.
Ha azonban sok időd van, akkor olvasd végig a szöveget, majd úgy menj végig a kérdéseken. Nagyon figyelj arra, hogy bizonyos esetekben több választ is be kell írni egy kérdéshez, előfordul, hogy megmondja a feladat, hogy hány darabot kell felsorolni pl. tapasztalatokat vagy anyagokat stb.
Bizonyos esetekben itt is segít a függvénytáblázat, ne szégyelld használni! Vigyél többfélét is, ha van! Képletek, tulajdonságok, saverősség, standardpotenciál és még számtalan adat található benne, amik segíthetnek egy jó válasz megadásában. Ismét felhívom a figyelmedet, hogy ne legyen beleírva semmi, sőt egy eduline cikkben az állt, hogy az OH útmutatása szerint még cetlik, könyvjelzők, post-itek sem lehetnek benne! (Erről már az előző bejegyzésben is írtam.) Előtte azért nézd meg, hogy mik találhatók benne!
Nagyon fontos, hogy a 4 órát nem lehet végigülni étlen-szomjan, ezért legyen nálad enni- és innivaló. Azt azonban ne felejtsd el, hogy a szénsav keletkezése egyensúlyra vezető folyamat és ez fontos lehet, ha a szénsavas innivalódat bontod fel. 🙂 Szóval ezt ne a dolgozat felett tedd meg!
Ha még átnéznéd a számítási feladatokat, akkor ebben itt tudok segíteni.